Til høsten vil du se flere av Liverpools spillere med disse flaskene i hånden

Liverpool har inngått et samarbeid med den kjente britiske drikkevareprodusenten.

Det skjer utvilsomt mye bak kulissene i Liverpool for øyeblikket. Hovedoppslaget denne uken har vært (og er) jakten på Real Sociedad-spiller Martin Zubimendi, men det er langt fra det eneste de røde er opptatt med akkurat nå.

Torsdag bekreftet nemlig klubben at de har inngått et partnerskap med den britiske drikkevareprodusenten Lucozade fra og med 2024/25-sesongen. En av tingene vi derfor kan forvente oss i 2024/25-sesongen og videre er Liverpool-spillere med Lucozade-flasker i hendene når de skal drikke under kamp og på trening.

«Lucozade Sport, som er Storbritannias ledende sportsdrikk, bringer med seg en rik arv av sportsutmerkelser. Liverpool FC og Lucozade samarbeidet for første gang i 2010, da Liverpool-legender som John Barnes og Steven Gerrard dukket opp i flere minneverdige reklamer».

LFC og Lucozade har også publisert en lanseringsvideo i forkant av et samarbeid som skal vare i flere år.

Liverpools kommersielle direktør Ben Latty er veldig fornøyd med det nye partnerskapet.

– Vi er begeistret over å få til et slikt partnerskap mellom to så ikoniske merkevarer, som er forent i en rik fortid og en vedvarende jakt på sportsinnovasjon. Vi har utviklet ambisiøse mål for å tiltrekke oss de beste merkene som passer med Liverpool Football Club, og som samtidig kan bidra til ytterligere suksess på banen.

Lederen for det kommersielle arbeidet i Lucozade, Matthew Ritchie, har også kommet med en kommentar.

– Dette er et stort steg for oss, og det er et privilegium å være Liverpools nye globale partner. Vi ser frem til å bygge videre på historien vår de neste årene, mens vi støtter dem både på og utenfor banen.

Vanvittige summer

Det er langt fra den første kommersielle avtalen Liverpool har inngått de siste syv månedene.

Ifølge Liverpool Echo er tallet nå oppe i syv, hvor samtlige av dem bringer inn gode inntekter i jakten på nye spillere, oppgraderinger av anlegg og alt annet klubben trenger å bruke penger på.

«Det siste året har Liverpool inngått samarbeid med Google Pixel, Japan Airlines, Husqvarna, STRAUSS, Orion Innovation og UPS. Klubben sikter mot å bryte £300 millioner-merket i kommersielle inntekter det kommende året. Det ble rapportert en inntekt på £272 millioner i 2022/23».

Fenway Sports Group har hele tiden vært opptatt av å finne nye løsninger for å få inn ekstra kapital til klubben, og dette er utvilsomt et grep som kan gi god avkastning for Liverpool Football Club både nå og på sikt.

– Jeg tror overgangen vil skje

– Jeg tror overgangen vil skje

Det er noen avgjørende dager for en mulig overgang for Martin Zubimendi.

«Han har ikke gitt Liverpool et endelig ja»

Presse i San Sebastian:«Han har ikke gitt Liverpool et endelig ja»

Vil minst doble lønnen sin dersom han takker ja til Liverpool.