Klubben bekrefter ny sponsoravtale
Den kommersielle veksten ser ut til å fortsette for Liverpool.
Liverpool FC og Japan Airlines er enige om en global, flerårig sponsoravtale som gjør flyselskapet til klubbens offisielle flyselskapspartner.
Det bekrefter klubben på sine hjemmesider.
Liverpool har vært uten en tilsvarende sponsor siden avtalen med Malaysia Airlines gikk ut i 2019. Avtalen gjelder for herrelaget og damelaget, og verdien av avtalen er ikke offentliggjort.
Håper å fortsette veksten
I 2022/23-sesongen var Liverpools kommersielle inntekter 272,5 millioner pund - 25 millioner pund høyere enn sesongen før. Klubben håper å fortsette den veksten.
Manchester City er blant klubbene som har hatt en stor kommersiell vekst de siste sesongene, og Manchester United håver også inn penger på dette.
– Vi er henrykte av å ønske Japan Airlines velkommen ombord. LFC og JAL er to marketledere, som er kjent for vinnermentaliteten og et felles engasjement for å koble sammen supportere og passasjerer over hele verden, sa Liverpools kommersielle sjef Ben Latty om avtalen.
– Avtalen med Japan Airline er et nytt stort steg fremover for klubbens strategi om å forsterke vår internasjonale tilstedeværelse å engasjere oss mer med vår mangfoldige og dedikerte globale supporterskare.
Japan Airlines forplikter seg også til å arbeide tett med LFC Foundation, og det første tiltaket skal være støtte til en lokal fotballinstitusjon når Liverpool skal til Philadelphia i sesongoppkjøringen.